søndag 6. mars 2011

Håndarbeid og gamle katter.

Fikk en ledig stund for meg selv i dag, yes, frem med nål og tråd, her skal det ordnes puter til kosekroken! Tre hunder i hundegården, ok, ingen problem med dem. Valpen får utlevert favorittleken, så han legger seg fint ned på plassen sin og tygger i vei. Krøller meg sammen i sofaen, for en gangs skyld bare jeg, TVen og håndarbeidet. Tror jeg.......   Hører noen lyder under sofaen, sikkert bare valpen som har flytta litt på seg. Tror jeg......
Plutselig kommer noe oransje susende! Jeg skvetter til, ene  handa fyker opp i refleks. For sent går det opp for meg at hånda, den med nåla selvfølgelig, har kurs rett mot katten Felix som kommer inn for landing i fanget mitt. To hyl, det ene fra meg, det andre virker utenomjordisk, 20 klør som spinner på låra mine, og Felix er vekk. Det samme er nåla, som via en tynn tråd er fast i puta! Katten fyker opp loftstrappa, puta etter, og det kan bare bety en ting: pus er blitt nålepute! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar