mandag 13. juni 2011

27 kilo valp i farta.

Sitter på gulvet og koser med Laika, min vakre unghund som blir to år neste måned. Hun strekker hodet opp mot meg og lar tunga kjærtegne meg under haka. Hun er stor og sterk, vilter og leken,  men i slike stunder er hun bare mild og forsiktig. Jeg legger ansiktet mot den glatte, myke pelsen hennes og nyter et sjeldent øyeblikk av tosomhet.
Plutselig blir jeg oppmerksom på en buldring, som en hel hjorteflokk på flukt, eller et elefantopptog ute av kontroll. Det kommer nærmere, blir sterkere.......
For sent skjønner jeg hva det er, det er Hoksi på vei opp trappa! Beistet har kurs rett mot meg, tar sats på et par meters avstand og landet rett oppå ryggen min så jeg flater ut. Tunga hans sveiper ivrig over hele ansiktet mitt, de enorme labbene hans tramper over meg mens vi begge forsøker å gjenvinne balansen.
Og underst ligger Laika, med meg og 27 kilo valp kavende over seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar